Namaz – Hadis islamın çarpıtmaları – Şahitli namaz

Şimdi konuya dönelim:

1. Dört kişi dördü birden ve aynı anda (Değişik günlerde değil)

<S> Sevgideğer Dr. sizin ve katılımcı arkadaşların affına sığınarak; ve cafe kapanacağı için Nur-58 ile ilgili bir sorum olabilir mi izin verirseniz?

[S] Nur-58’i soracağı için konuya ara veriyorum. Çünkü bu cafeler gerçekten bir dert.

<S> teşekkür ederim

Rica ederim.

<S> Orada geçen salat-ı fecr ve işa gündüze ait iki vakit için zaman sınırlaması yapıyor olabilirler mi?

Bu ayet PARÇACIKLARI NİSA-103. ayetin devamı olarak orada YANLIŞLIKLA bulunuyorlar. Yani gerçek yerleri orası değil.

Orada bildirilen İKİ VAKİT izindir: Biri gece uykusu; diğeri ise öğlen siestası. Halbuki 103. ayette ÜÇ NAMAZ VAKTİ bildiriliyor, “İzin istemek ve dinlenmek” ile ilgisi yok.

Bu saltanat kurnazlıkları. Bir deli kuyuya taş atıyor o Yezid’in attığı taşı 40 akıllı çıkaramıyoruz.

Ne yapalım ki Kur’an’ı bu haliyle korumak zorundayız. Çünkü elimizde BAŞKA BİR KUR’AN yok!

<S> Demek istediğim, fecr ve işa kelimeleri orada olmamalı mı?

Salat-fecr oraya ait değildir. Geceye arapça Leyl denir. Gece kılınan namaza da İşa denir. Gündüze Nehar denir. Gündüz namazlarına da Tarafeyn denir.

A S L I  budur. Hanif sözlükte bunu böyle düzeltip ezberimizde tutalım. Çünkü bu söylediğim terminoloji de tarihin bir parçası oluyor. (Oldu bile)

<S> kelime manası olarak fecr’i kısacık bir zaman dilimi olarak veriyorlar

 

Fecr, GÜNDÜZÜN İKİ TARAF NAMAZINDAN ilkinin BAŞLANGICIDIR. Sabah çok erken kalkılması için ve güneş doğmadan önceki kısa an olarak belirtiliyor. Kur’an’da ise “MEŞHUT” diye geçer, yani ŞAHİTLİ namaz.

Erken kılınan GÜNDÜZ namazıdır. Ama öğleyin VUSTA’YA kadar kılınabilir…

Eğer sabahın SABAİ vakti kalkılırsa çok iyi bir gün başlangıcıdır.

Akımetüsselat=Kalkıp kılınan namazdır (Ekymetüsselat da deniyor).

Salatı vusta= Öğlen direği (Salat vakit anlamında NAMAZ değil). Yani gölgenin en kısa olduğu GÖSTERGE DİREK.

Aynı direk sabahleyin de en uzun gölgeyi veriyor:

Salatı Fecr= [BATI] yönünde EN UZUN GÖLGE. (Direğin gölgesi) Yani sabah vaktinin girmesi. Bu kısa zamanı şöyle anlatayım:

Gece bitiyor ve nihayet göstergemiz olan direğin GÖLGESİ  B i r d e n  görünür oluveriyor. (Ak ve kara iplik AYIRT EDİLİYOR).

Gölge ve ilk fecr ışıkları aynı renktedir: İKİSİ DE   G  R  İ  .

İşte bu ANDAN itibaren AZ SONRA, güneşin DENİZDEKİ UFUKTA en tepe noktasını göstererek NOKTASAL ışıması ile MEŞHUT=Şahitli zaman bitiyor.

Noktasal ışımayı, yazlıklarda denizde Güneş’in batmasından anımsayınız: Dev bir kızıl küre oluyor ve ufuktaki sulara giriyor güneş, giderek de batıyor.

Ve son bir kızıl pırıltı var. İşte o pırıltı ile yine AK ve KARA İPLİK ayırt edilemeyen o döneme kadar Salatı İşa zamanı.

Ancak gecenin İKİ TARAFI olmadığından sabah namazı gibi ŞAHİTLİ DEĞİL.

<Lord> yani noktasal ışıma oldugunda namaz vakti bitmiş mi oluyor? sabah namazı

Sabah namazının meşhut bölümü GÖLGE’nin geceden ayrılarak/sıyrılarak ortaya çıkması ile doğan şafak güneşinin (Dağlar ardında değil; Deniz ufkunda) ilk noktasal ışıması ile MEŞHUT SABAH VAKTİ ortaya çıkıyor sevgideğer Lord. (Milord 😉 )

<Lord> :))

-devam edecek-

Hans von Aiberg, 09/01/2002 (043/02)

Not-1: <> ile başlayan satırlar sayın Aiberge ait değildir, sohbet/chat esnasında onunla konuşan diğer kişilere aittir. [] ile başlayan satırlar ve [  ] arasındaki kesimler yine sayın Aiberg’e ait değildir, sohbete sonradan eklenmiştir.

Not-2: Eski sohbetlerde işlenen bazı gündem konularının yıllar sonra değişmiş olabileceği ihtimalini gözönünde bulundurmak gerekebilir. Sohbeti okurken karşılaşacağınız her türlü sorunu/hatayı vb. info@aiberg.com adresine bildirebilirsiniz.


önceki bölümü oku | 043 anasayfasına dön | sonraki bölümü oku

043-02-sabah-meshutlu-namaz

Yorumlar